Monday, September 13, 2010

Syawal datang lagi (^_^)

Setelah sebulan kita berpuasa, sekarang tiba pula bulan Syawal yg mulia ini. Aku sangat teruja nak menyambut raya tahun ini. Yelakan. Semua saudara mara aku ada di kampung. Boleh sambut ramai - ramai. Seronok sangat!

Nak cerita masa malam raya. 1 kampung aku terputus bekalan elektrik. Tak semua yang putus. Diorang kata, elektrik tak cukup nak tampung semua rumah. Macam kat kampung aku, lampu tak menyala tapi tv ngan kipas berfungsi macam biasa. Haihhhh. Pelik tak pelik kan. Hehe. Terpaksalah kitorang mengharungi malam yang gelap sampai esok. Nak gosok baju raya pun tak boleh. Aiyak. Sabar jela.

Esoknya, kena bangun awal sebab nak gosok baju siap2. Kt umah, paklang ada sekali. Meriah lah sikit raya tahun nie. Paklong pn ada jugak. Dah siap2 semua, kitorang pun pergi ke masjid nak sembahyang sunat aidilfitri. Nasib baik tak ramai lagi orang yang sampai. Kitorang pun g naik atas, tempat biasa. Tengah boring2 tunggu imam datang, aku, kakak ngan syafiqa main mencari orang yang tersembunyi. Haha. Dah abis sembahyang, kena dengar khutbah raya pulak. Pastu, da abis khutbah, kitorang pun pergi ke kubur pulak. Suasana sangat sayu. Teringat kat tok. Kalau tok ada lagi sekarang, mesti best. Tapi Allah lagi menyayangi tok. Shima hadiahkan Al-Fatihah untuk arwah tok. Shima pegang batu nisan tok. Teringat wajah tok. Shima tak sempat nak jumpa tok. 2 bulan lepas shima lahir, tok dah pergi dulu. Shima akan selalu doakan tok. :(

Lepas pergi kubur, kitorang pun balik umah wan. Nak siap2 g beraya. Sebelum tu, ada sesi fotografi dulu. Hehe. Kelakar sangat. Macam2 ragam ada. Oh ya. Raya tahun ni tak cukup korem sebab kak long xda. Dia ada kat New Zealand. Raya pertama dah ada kelas. Kesian dia. Tapi takpa, kitorang semua xlupa kt dia. :)



* Kitorang beriye - riye nak amik gambar, tok wan relax je duduk statik. Haha (^^,)




* The kazens :)


* With ' Geng Zebra ' heheh :P


Kemudian, kitorang pun g rumah paklong. Untuk sesi fotografi yang seterusnya.


* Happy family (^^,)

Hahahaha. Macam2 diorang nie. Dah abis makan semua, kitorang pun gerak g beraya sana sini. Ouh, lupa pulak. Tema raya family aku tahun ini ialah warna krim. Hehe. Hari raya pertama nie, penat, penat la jugak. Makan banyak gila. Aiyokk. Yang seronoknya, ada orang cakap aku dah kurus! yayyy!!! Haha. Seronok2. :D
Oh ya ! Duit raya hari ini aku dapat dalam RM205.00.. Hahaha! Boleh lah menampung perbelanjaan aku sikit.

Akhir kata, aku ingin ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri , Maaf Zahir dan Batin kepada semua kawan2 ku yang tersayang. Makan tu makan jugak ye, jangan terover sudah ye. Hehe..

Bubye! (^_^)

No comments:

Post a Comment